domingo, 24 de noviembre de 2013

NECESSITATS DE MASLOW


PUBLICITAT, NECESSITAT O DESIG?

Abraham Maslow, portaveu de la psicologia humanista, va establir l'any 1943, una classificació de les necessitats humanes. 

La publicitat ens crea desitjos més que satisfer-nos necessitats. El desig, és el punt intermig entre la necessitat i el producte.

Formula en la seva teoria una jerarquia de necessitat humanes i defensa que conforme satisfan les necessitats més bàsiques (part inferior de la piràmide), els éssers humans desenvolupen  necessitats i desitjos més elevats (part superior de la piràmide).

Aquí presentem algunes de les característiques de les necessitats sobre l’individu.

·        Les necessitats no satisfetes influeixen en el comportament de totes les persones, ja que les necessitat satisfeta no genera cap comportament.

·        Les necessitats fisiològiques neixen amb la persona, la resta de les necessitats sorgeixen amb el transcurs del temps.


·        Les necessitats bàsiques requereixen per a la seva satisfacció un cicle motivador relativament curt, en contraposició, les necessitats superiors requereixen d’un cicle més llarg.


No hay comentarios:

Publicar un comentario