PUBLICITAT, NECESSITAT O DESIG?
Abraham Maslow, portaveu de la psicologia humanista, va establir
l'any 1943, una classificació de les necessitats humanes.
La publicitat ens crea desitjos més que satisfer-nos necessitats.
El desig, és el punt intermig entre la necessitat i el producte.
Formula en la seva teoria una jerarquia de necessitat humanes i
defensa que conforme satisfan les necessitats més bàsiques (part inferior de la
piràmide), els éssers humans desenvolupen necessitats i desitjos més elevats (part
superior de la piràmide).
Aquí presentem algunes de les característiques de les necessitats
sobre l’individu.
·
Les necessitats no satisfetes influeixen en el comportament de
totes les persones, ja que les necessitat satisfeta no genera cap comportament.
·
Les necessitats fisiològiques neixen amb la persona, la resta de
les necessitats sorgeixen amb el transcurs del temps.
·
Les necessitats bàsiques requereixen per a la seva satisfacció un
cicle motivador relativament curt, en contraposició, les necessitats superiors
requereixen d’un cicle més llarg.
No hay comentarios:
Publicar un comentario